Elemzésemben a Jerome Bel Gala c. előadásában megjelenő testeket szeretném vizsgálni. Jerome Bel a legkülönfélébb emberekkel, és jelen esetben számunkra még lényegesebb, hogy a legkülönfélébb testekkel dolgozik, és teszi ezt szándékosan, egy produkcióba sűrítve. Azokat a befogadók számára természetessé vált testképpel kapcsolatos elváráshorizontokat forgatja fel, amelyekkel a színházba érkezünk. A reklámok, filmcsillagok, bálványok világában a láthatóság perifériájára szoruló testeket helyezi a középpontba, arra a színpadra, ahová alapesetben csak az ideális testek kiemelése céljából kontrasztként, ellenpontként kerülhetnének. Jerome Bel számos irányból közelíti meg a testi másság kérdését, amelyet nem egy normától való eltérésként képzel el, hanem relativitásként, egy olyan rendszerben, ahol vagy mindenki más, vagy mindenki azonos. A különböző kultúrákat, identitásokat, életkorokat, nemzetiségeket, esztétikai minőségeket, előadó művészeteket képviselő testek jelekként állnak a színpadon, erőteljes materialitásukban és mégis önmagukon túlmutatva. Előadásomban azt szeretném kibontani, hogy milyen kontextusban jelennek meg a különböző testek, mi a szerepük a színpadon, mennyiben szimbolikusak, milyen elváráshorizontokat feszegetnek, és miért nevezhetjük politikusnak Jerome Bel előadását.
Címkék: előadás konferencia irodalom egyetem filozófia esztétika bölcsészettudomány VIII. EMV
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.